utorok 6. marca 2012

Malé Karpaty; VÁPENNÁ 752 m.n.m.


    Február roku 2012 odišiel od nás do minulosti. Tento mesiac je výnimočný z niekoľkých dôvodov, je to zimný mesiac, najkratší mesiac v roku a ďalšia výnimočnosť je v tom, že každý štvrtý rok býva prestupným. A tu je ten pes zakopaný. Vzhľadom na to, že minulý týždeň nás na našom prekrásnom Slovensku prekvapilo počasie, silné sneženie, nedali sa vykonávať činnosti ako by sme chceli...; skrátka a jasne bol som rozhodnutý, že pôjdem do Malej Fatry, v "dierach, nádherné ľadopády..", nedalo sa. Preto som sa rozhodol aspoň v posledný februárový deň na túru v Malých Karpatoch. V mojom veku 29. februára sa mi to už nemusí podariť, dožijem sa ďalšieho prestupného roku? "A o vo tom to je". Zase prekvapenie. 28. februára celý deň lialo ako z kanvy. Preložím termín na marec. Takže príjemné počasie jarného rangu vyšlo na 6. marec.
    Podhorská dedina Plavecké Podhradie 210 m.n.m., 8 hodín 08 minút, mínus 2 pod nulou, jasno. Vydávam sa na horný koniec a tu sa rozhodujem, vpravo či vľavo. Oklamem to dnes, doľava cesta sa spája s modrou značkou  takmer pod Báborskou vo výške asi 400 m.n.m. Báborská 541 m.n.m., Amonova lúka ďalej Klokoč 661 m.n.m. (na obrázku hore), sedlo Uhliská 570 m.n.m. a poďho prudko hore. 
    Teraz už len Mesačná lúka s prameňom v dolnej časti a o pár minút som na vrchole, teda na Vápennej 752 m.n.m. Čas 11 hodín 02 minút. Zopár fotografií a ide sa dole smer Sološnica. Klesanie je prudké, za 40 minút som v sedle pod Malou Vánennou. Za tento čas som zostúpil asi o 340 metrov. Prešiel som kusisko chráneného územia zvaného Roštún. Je to najväčšie chránené územie v Malých Karpatoch zahŕňajúce celú hrebeňovú časť Vápennej a Malej Vápennej. Domáci ju od pradávna volajú Roštún. Vchádzam pomaly dole do dediny Sološnica. Koncovka. Tu je nadmorská výška 230 m.n.m. Vchádzam pomaly do krčmy zvanej "Hostinec pod Roštúnom". Sadám ku stolu, v ponuke majú Kapustnicu a Borč. Ako spomienku na brata, si dávam Kapustnicu. Vždy ju jedával, keď sme spolu trávili nejednu chvíľku v prírode. Stačilo nostalgie...

Fotografie na odkaze tu:    Vápenná 752 m.n.m.; 2012.03.06

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára