streda 21. marca 2012

Ako som sa učil bicyklovať

    Je 21.marec 2012 poobede, 12 hodín 30 minút, teplota +20° C, jasno, mierny severozápadný vietor. Skrátka druhý jarný deň. Ako to, že druhý, pretože rovnodennosť nastala už 20. marca a bude to tak ešte ďalších 90 rokov. Skrátka a jasne takto si to zariadila príroda.
    Vytiahnem z pivnice bicykel, sadám naň a zisťujem, že viem jazdiť. Takže smer Hodonín, mám tam čo to vybaviť a potom na spiatočnej ceste schádzam pravo dole na hrádzu rieky Moravy na slovenskej strane. Je tam vybudovaná cyklotrasa, so spevneným asfaltovým povrchom, vedúca až po hrad DEVÍN. Cyklotrasa vedie aj po moravskej strane až po hraničný priechod Brodské - Lanžhot. Ja som sa pre krátkosť času vybral po našej strane s tým, že navštívim aspoň niektoré dôležité pamiatky. Je to jasné, odbočujem do obce Kopčany. Nádherná stavba žrebčín zvaný ŠTÍT, bola vybudovaná za vlády Márie Terézie a jej manžela Františka Lotrínskeho. Pestovali sa tu kone do voza, koča, jazdecké. Vojaci tu vykonávali jazdecký výcvik. Stavba sa začala rekonštruovať pomocou európskych fondov, lebo bola dlhodobo zanedbávaná.
    Dnes sú tu v chove koníčky jazdecké, parkúrove. Preteká sa tu často, dokonca aj Hubertová jazda začínajúca v Holíčskom zámku toto zariadenie nevynechá.

    Ďalší významný objekt v našej lokalite je jediný zachovalý kostol z doby Veľkomoravskej ríše, teda z 9. storočia nášho letopočtu. Je to kostol Sv. Margity Antiochijskej. Táto stavba úzko súvisí s obydlím na opačnom brehu rieky Moravy pri obci Mikulčice. Sú tu známe vykopávky, treba ich navštíviť. Takže užil som si trocha histórie. Nebolo to vyložene o jazde na bicykli "A vo tom to je". 

Zopár foto je na odkaze tu: Cyklo 21.03.2012
                                            Kostol Sv. Margity Antiochilskej
                                            Kostol Sv. Margity Antiochijskej - moje foto

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára