sobota 9. októbra 2010

VÁPENNÁ - Malé Karpaty

Sobota, 9. október 2010, čas 08.15 hodín, Plavecké Podhradie. Konečne vyšlo počasie, nádherný deň, slnečno, teplota asi +6 stupňov Celzia, takmer žiaden vietor. Zostava Steve (Števo Irša), Alino Strelec, Zdenko Strelec. Treba využiť jeden z posledných krásnych dní babieho, či babského leta. Ráno v dedine začína sobotňajší ruch, babky  idú kúpiť posledné potrebné potraviny, nasleduje nedeľa a tu je len jeden obchod k tomu určený.
    Takto to vyzeralo na parkovisku neďaleko potoka a hodiny ukazovali aj tu takýto čas. Jednoduché, dohodli sme len malý okruh začínajúci v obci Plavecké Podhradie vedúci smerom k Plaveckému hradu, ďalej na Báborskú, Amonovú lúku, Klokoč, Uhliská, Mesačnú lúku, Vápennú a späť do Plaveckého Podhradia.
    Nádherný deň a príchod jesene v bukových lesoch Malých Karpát vykonali svoje. Nádherne jeseňou vyfarbené listy bukov, sem tam javora umocňovali príjemný pobyt v našich kopcoch. V doline nádherné borové lesy vidno až do diaľky niekoľkých kilometrov. Z Báborskej je vidno Plavecký hrad, vľavo až Rohožnícku cementáreň. Na Báborskej chvíľu pobudneme, pokocháme sa okolitou prírodou a pokračujeme. Ďalšie zastavenie je na Klokoči, tu si to vychutnávame. Alino priniesol klince a každý z nás pritĺka jeden do kríža. Tento rituál je tu zaužívaný, je vidno ich vek, niektoré sú už časom zhrdzavené. Tu niečo pojeme, dodržíme pitný režim, odpočinok a užívame si parádny deň. Najkrajší úsek nás len čaká, občas sa zastavujeme, kocháme sa krásnou záhoráckou prírodou. Opúšťame Mesačnú lúku a teraz už len po nádhernom skalnatom vápencovom hrebeni na samotný vrchol.
Tak toto je náš cieľ, vrchol Vápennej v 752 m.n.m. Je to jeden zo siedmych kopcov vyšších ako 700 metrov. Pre niekoho je to málo, ale my si vážime aj toho čo nám príroda nadelila na Záhorí.
    Pobudneme chvíľu pokecáme s domácimi, zo Sološnice, čo je tiež jeden zo zázrakov. Obyčajne tí čo majú niečo pekné pod oknami ani o tom nevedia. Po chvílke oddychu vyťahujeme palice a pomaly schádzame do doliny, pred dedinou nazbierame pár jedlých gaštanov, tradične si v krčme dáme kofolu a odchádzame domov.
    Takto sme strávili jeden pekný deň v naších Malých pre nás Veľkých Karpatoch.

Fotografie sú uložené na odkaze tu: