štvrtok 9. júla 2009

VEĽKÝ ROZSUTEC 1 609 m.n.m.; Malá Fatra 2009

Z ničoho nič, vznikla myšlienka. Ideme do Malej Fatry. Ani sme nevedeli či na jeden, dva dni a zrazu sme tesne pred Žilinou. Brat Alino telefónuje priateľovi Ferkovi Loncovi, čo robíš, ako sa máš ... Ferko nás očakáva na stanici v Žiline, vraj sa ide s nami pozrieť do kopcov.
    A sme v Štefanovej, tu je dôkaz...

Žiadne veľké rozhodovanie a máme pred sebou nádhernú túru na Veľký Rozsutec, na fotografii za nami.
     Je po včerajšom daždi, počasie primerané, polojasno, asi 18 stupňov nad nulou, fúka mierny vietor. Vyrážame smerom na Podžiar, rozprávame sa o všeličom možnom a ani  nevieme ako a sme na lúke nad Podžiarom. Podžiar je koliba, otvorená pre turistov, zastavujú sa na občerstvenie, odpočinok. Je na rozmedzí Dolných a Horných dier. Čaj sa nekoná, pokračujeme Hornými dierami. Kaňon vymletý Hlbokým potokom vo vápencovom pohorí za dlhé roky vykonal svoje, nádherné malé vodopády, chodník je zabezpečený niekde stupmi, reťazami a rebríkami.

Zastavujeme na chvíľu v sedle Medzirozsutce. Po ľavej ruke máme Malý Rozsutec, po pravej Veľký Rozsutec, cieľ našho výstupu.
Počasie sa mierne pokazilo, pribudla oblačnosť, ale my sa nevzdávame, pokračujeme pomaly hore. Tesne pod vrcholom nás počasie prinútilo vytiahnúť niečo proti dažďu. Začalo popŕchať. Zrazu akoby niekto šibol čarovným prútikom a je po prehánke. Odstrojíme sa a pokračujeme, pohľady do údolia sú čoraz krajšie a krajšie. Na vrchole sa schádzame, podávame ruky ako vždy, tešíme sa z nádherných pohľadov , fotografujeme.

Alino, Ferko, Zdenko

Čaro Malej Fatry, náderna scenéria, kvetena je pre nás srdcovou záležitosťou, preto sa tento rok v nej objavujeme nie prvý raz a dúfam, že tento rok nie naposledy.
Opačnou stranou schádzame dolu t.j. na Medziholie, Šlahorku a konečná Štefanová. Je rozhodnuté, zostávame...